Właściwie dobrana turbosprężarka realnie pomnaża kubaturę podstawową silnika. Czołowa struktura turbosprężarki polega na scalonej pracy koła sprężarki, cięciwy wałka oraz koła turbiny. Pomysłowym kluczem jest turbosprężarka z zaworem upustowym, albowiem nadmieniony zawór pomniejsza nieco natychmiastowe poruszanie się całokształtu wirującego. Po osiągnięciu wyszukanej szybkości dozwolonych półobrotów turbiny dochodzi do przeniesienia się części zaworu poprzez stwarzane ciśnienie zasilania. Ciśnienie to rozchyla potem elementarne detale akcesorium usytuowane po cieplutkiej ścianie turbiny.
Skutkiem tego, bywa zmienne ciśnienie spalin, które naganiają szczegóły turbosprężarki, które systematycznie się minimalizuje, a pełny układ klimatyzujący nie przekracza dozwolonej szybkości rotacyjnej. Przed dokonaniem selekcji adekwatnej turbosprężarki, powinno się wziąć pod zainteresowanie dwie składowe, bezwględnie zmniejszenie użycie paliwa jak również powiększenie wydajności, co jest niesamowicie ważkie w przypadku maszyn naganianych opałem gatunku diesel. Jeśli bardzo zależy nam na osiągnięciu niezwykle wysokich osiągów, przystoi namyślić się nad scaleniu turbiny przypasowanej do wymogów oraz sposobności naszego maszyny.